Alla inlägg under maj 2013

Av ckh - 31 maj 2013 21:57

En del av fångsten vi fick i tisdags, riktigt fina färger på fiskarna och mycket energi i dem. Rekommenderas Glasriket i Kosta, Vitgöl eller Krokegöl och ingen blev fiskefitta denna dagen. 

  

// Armin

Av ckh - 29 maj 2013 20:12

Här kommer lite bilder sen gårdagen. Det blev ett 10tal regnbågar efter en lite trög start. Båtturer, grillning tillsammans med bra väder gjorde resan fantastisk. Simma lugnt och nu går vi på sommar lov och kommer utforska de svenska vattnen från olika håll!

Av ckh - 28 maj 2013 11:57

Vi startade tidigt idag vid 04:00, jag Armin och Aldin har idag celebert besök av Sebastian carlsen som är en legendar i dom skånska vattnen. Fisket började inspirerande med napp och fångst nästan direkt. Jag fick en regnbåge på ca 2,5 kg, Armin fick en kort därefter som var liknande. Nu mot morgon kvisten har nappen avtagit och vi försöker hålla andan uppe genom att byta till en närliggande sjö, följ oss vidare för en senare uppdatering. / Namik "namme" Hadzovic

Av ckh - 28 maj 2013 00:37

 


Ready for takeoff!


Utrustningen är packad och allt är upplagt för en lyckad fiskedag. Om 4 timmar åker vi iväg för att fiska regnbåge och öring och ni kan gissa om vi är taggad, hade helst av allt bara velat ge mig av nu. 


Dragen vi kommer använda för fisket imorgon är 8-10g Tobys, diverse spinnare samt mete med powerbait alt räka. Vi har inget särskilt upplägg för vad vi ska börja med eller vilket vi ska använda oss mest av. Som alla fiskare vet så är det upp till fisken vad den vill hugga på och om den överhuvudtaget vill hugga i synnerlighet när det handlar om regnbåge och öring. 


Det ända vi vet säkert är att vi kommer bli mätta på korv imorgon, hurvida vi kommer få någon fisk och isåfall hurmånga är ovisst tills vi packat våra spön och börjat bege oss hemåt igen.


Följ oss imorgon under dagen där det kommer fler blogginlägg från sjön.


-Simma lugnt




Av ckh - 26 maj 2013 23:06

Jag har länge varit ett fan(eng) av havsfiske, jag regerade på Helsingborgs kust och fångade allt Öresund hade att erbjuda tills... Jag jag jag började fiska i Smålands vackra insjöar. Det är där man får visa vad man kan, med sina kast, mothugg, ja iprincip alla sina färdigheter. Att få en grann gädda går inte att jämföra med en torsk, likaså kan man inte jämföra en sill med en aborre. Kampen man mot fisk får en helt annan betydelse och mening. 


Jag förbereder mig mentalt och fysiskt för min första riktiga stordag på en av Smålands riktiga fiskeparadis och hoppas på ett kämpa upp en gädda eller två. Tisdag är den dagen det gäller och kika förbi för en liveuppdatering av fiskestatusen under vår resa.  


// God is love, Namik       

Av ckh - 26 maj 2013 22:52

Ligger här i sängen ett dygn innan de dags för oss på bloggen att dra på laxfiske. Samtidigt som ja förväntansfullt väntar på att det ska bli tisdag morgon så funderar ja lite på det här med Karp fiske.


Att fiska karp är något jag alltid velat prova men aldrig gjort. Finns det någon glad fiskare där ute som kan tippsa om var de finns bra karpfiske samt lite förutsättningar för lyckat karpfiske?


-Simma lugnt

Av ckh - 26 maj 2013 20:42

För två veckor sedan var vi ute på fiskeäventyr vid en å som rinner ut till Öjaren vid rottne, vi fick runt 10 gäddor men och snittet låg på ungefär 1kg. Här är den största aborren och gäddan vi fick ut ur ån, gäddan(3.87kg) var med en gul jigg och aborren(1.04kg) med en 10grams blågul wobbler. 


 

Namik

 

Aldin



Av ckh - 26 maj 2013 19:01

Vi påbörjar denna bloggen med ett roligt scenarium som hände för två veckor sedan när storfiskaren Aldin skall släppa tillbaka sin ''stora'' gädda på 3-4kg. :)

 
  lägg märke till att han blir rädd för fisken efter han tappat den.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<<
Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards