Av ckh - 15 augusti 2013 15:15

Igår han jag med lite havsfiske innan jag skulle tillbaka till växjö för att förbereda mig inför en ny termin i skolan. Havsfisket i Öresund låter en sällan gå hem utan någon fångst och igår var inget undantag. Efter att ha dragit upp några plattfiskar på våra bottenmete under eftermiddagen började sakta stimmen av sill rulla in. Med Sillhäckla på drogs det upp massor av sill längst med hela piren och även någon makrill. Jag hade med mig Sebastian Carlsén som tidigare följt med på våra äventyr och som kan hamnen utan och innan. Vår andra kompanjon var Tim Persson, som är en lättviktare inom fisket men som sakta med säkert klättrar uppåt!

Som vi tidigare nämnt har vi fått chansen att vara med i Sveriges Radio P4 och berätta om våra fiske erfarenheter i Växjö området, lite om våra egna erfarenheter och förhoppningsvis om vår blogg! Imorgon är det dags, Jag och Armin ska vara med live från studion 12:30, så om ni har möjlighet lyssna gärna.  http://sverigesradio.se/kronoberg/

// Namik

P 4

Av ckh - 1 augusti 2013 22:58

Idag fick vi ett intressant samtal från Sveriges Radio P4 (Kronoberg). Dem ville att vi skulle komma till studion och prata om vår blogg och annat fiskerelaterat. Inget är spikat ännu men ett preliminärt datum för intervjun är 12 Augusti.

Spännande.......

Sommaruppehåll ?

Vanligtvis brukar man fiske mer under semestern när man har all tid i världen. Men när man är student så lever man inte på samma villkor som folk som arbetare. Under sommaren har vi alla sommarjobbat för att tjäna lite extra kosingar, det har lett till betydligt mindre fiske än när vi studerar (Ja vi har mer tid till annat när vi studerar än när vi jobbar haha). Därför har inte blogginläggen varit så frekventa och möjligtvis inte heller så kreativa. Men vi lovar en uppryckning när sommarn börjar närma sig sitt slut (Läs slutet på Augusti).

//Armin,Namik & Aldin

#Fiske#Fin#Sommar#Dag

Av ckh - 7 juli 2013 03:19

Då är det dags för att besöka sjöarna i Hökensås i Jönköping med talangen Elmin Kapidzic som även håller rekord i Nissan i Gislaved på gäddan 11.5kg Idag är det regnbåge och öring vi har i siktet. Elmin hälsar alla fiskare där ute kram// Armin och Elmo

Av ckh - 5 juli 2013 00:58

Hallå bloggish, idag var vi ute i Nissan (Å i Gislaved, Småland) och fiskade efter gädda och abborre. Det slutade med ett par abborrar en liten gädda och denna tjockisen. 6kg, det levererande draget var en popper, Killerfrog. Vi hade kul och allt gick bra, en lyckad fiskekväll! // Armin

Av ckh - 31 maj 2013 21:57

En del av fångsten vi fick i tisdags, riktigt fina färger på fiskarna och mycket energi i dem. Rekommenderas Glasriket i Kosta, Vitgöl eller Krokegöl och ingen blev fiskefitta denna dagen.

// Armin

Av ckh - 29 maj 2013 20:12

Här kommer lite bilder sen gårdagen. Det blev ett 10tal regnbågar efter en lite trög start. Båtturer, grillning tillsammans med bra väder gjorde resan fantastisk. Simma lugnt och nu går vi på sommar lov och kommer utforska de svenska vattnen från olika håll!

Av ckh - 28 maj 2013 11:57

Vi startade tidigt idag vid 04:00, jag Armin och Aldin har idag celebert besök av Sebastian carlsen som är en legendar i dom skånska vattnen. Fisket började inspirerande med napp och fångst nästan direkt. Jag fick en regnbåge på ca 2,5 kg, Armin fick en kort därefter som var liknande. Nu mot morgon kvisten har nappen avtagit och vi försöker hålla andan uppe genom att byta till en närliggande sjö, följ oss vidare för en senare uppdatering. / Namik "namme" Hadzovic

Av ckh - 28 maj 2013 00:37

Ready for takeoff!

Utrustningen är packad och allt är upplagt för en lyckad fiskedag. Om 4 timmar åker vi iväg för att fiska regnbåge och öring och ni kan gissa om vi är taggad, hade helst av allt bara velat ge mig av nu.

Dragen vi kommer använda för fisket imorgon är 8-10g Tobys, diverse spinnare samt mete med powerbait alt räka. Vi har inget särskilt upplägg för vad vi ska börja med eller vilket vi ska använda oss mest av. Som alla fiskare vet så är det upp till fisken vad den vill hugga på och om den överhuvudtaget vill hugga i synnerlighet när det handlar om regnbåge och öring.

Det ända vi vet säkert är att vi kommer bli mätta på korv imorgon, hurvida vi kommer få någon fisk och isåfall hurmånga är ovisst tills vi packat våra spön och börjat bege oss hemåt igen.

Följ oss imorgon under dagen där det kommer fler blogginlägg från sjön.